maandag 17 maart 2014

Voor als het even tegenzit ...


Zelfs de meest ervaren dirigent geeft het grif toe: hoe graag we ook de touwtjes in handen willen hebben, het leven loopt niet altijd zoals we het gedroomd hadden. Een langdurige relatie die onverwacht op de klippen loopt, een lening die je maar blijft achtervolgen, een depressie die plots de kop opsteekt, of om nog maar te zwijgen over die irritante collega waarvoor geen enkele deuropening breed genoeg is om er samen doorheen te gaan ...

Akkefietjes of kleine ergernissen monden al snel uit tot hardnekkige problemen wanneer je er met niemand over kan of wil praten. Volvo Car Gent is zich bewust van deze problematiek en bekommert zich om het welzijn van haar werknemers. Een vertrouwelijk gesprek kan hierbij soelaas bieden, want het doet deugd als er eens écht naar je geluisterd wordt. En met het juiste advies kan elk probleem gepast aangepakt worden.


Evelien Bollens, Anne Reybroeck en Lena Pauwels: drie paar luisterende oren
Een tafel en twee stoelen, meer is dikwijls niet nodig voor een goed gesprek. Ook Volvo Car Gent heeft voor een structuur gezorgd die een luisterend oor biedt aan haar werknemers. Drie speciaal opgeleide verpleegkundigen staan continu paraat om werknemers met vragen of psychosociale problemen op te vangen. Je kan er terecht voor situaties aan te kaarten in zowel werk- als privésfeer.

Nog niet helemaal duidelijk? Dit is wat de Sociale Dienst allemaal voor jou kan doen:
  • Een luisterend oor bieden: alleen al je verhaal vertellen zonder dat je daarop afgerekend wordt lucht op, en helpt om er weer tegenaan te kunnen.
  • Een vrijblijvend en verkennend gesprek is een eerste stap in het proces. De drempel is opzettelijk laag gehouden, denk dus niet direct aan een klassieke behandeling.
  • Indien de noodzaak zich voordoet, verwijst ons gespecialiseerd team je graag door naar professionele organisaties waar je terecht kunt voor aangepaste hulp.

Waarvoor kan je allemaal terecht op de Sociale Dienst? Dit is een greep uit het aanbod:


  • Gezinsproblemen: opvoeding, adoptie, overlijden, gezondheidsproblemen, schenking, erfeniskwesties, ...
  • Huwelijks- en relatieproblemen: scheiding en bemiddeling
  • Financiële problemen: sociale uitkeringen, budgetbegeleiding, schuldbemiddeling
  • Alcohol- of drugsproblemen, gokken, burn-outs, depressies, acute psychische problemen
  • Juridische zaken
  • Geweld, Pesten en Ongewenste intimiteiten (GPO), met verwijzing naar vertrouwenspersonen
  • Problemen op de werkvloer: conflicten met collega's of binnen de ploeg
Elke ploeg kan op een vaste contactpersoon rekenen. Voor de A-ploeg is dit Evelien Bollens, Lena Pauwels ontfermt zich over de B-ploeg en tijdens de nacht staat Anne Reybroeck voor je klaar.

Twijfel je nog? Neem vrijblijvend contact op met dit team door te bellen naar 2261, en kom eens langs bij deze dames. Elk gesprek wordt uiteraard vertrouwelijk behandeld.

Tot binnenkort!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten