woensdag 22 januari 2014

3 miljoen mijl ... and counting!

 

UPDATE - Het fantastische verhaal van de drie miljoen mijl (Engels):
http://www.thetruthaboutcars.com/2014/02/the-man-for-whom-they-made-the-three-million-mile-badge/#comments


Irv in het VTM-nieuws:
http://nieuws.vtm.be/x-tra/76454-man-rijdt-45-miljoen-km-zelfde-auto

Wat een ambassadeur voor Volvo!

Irv - van long Island, New York, kocht zijn eerste Volvo in 1966. Aanvankelijk pendelde hij dagelijks zo'n 200 km of meer. Hij bezocht regelmatig zijn moeder in Florida. En hij genoot ervan om te rijden met zijn Volvo, die hem niet in de steek liet;
"Ik had genoeg van mijn vorige auto, een Chevrolet," herinnert hij zich. "Mijn Volvo heeft me nooit in de steek gelaten. Nooit. Waarom zou ik hem dan wegdoen?"


Irv Gordon, voor één keer niet in zijn P1800, wél bij zijn volgende auto: een XC60




 
Toen hij 250.000 mijl op de teller had, stuurde hij een briefje naar Volvo om dat te melden. Hij kreeg een beleefd antwoord terug. "Blij dat je een tevreden klant bent. Vergeet je gordel niet om te doen." Het was de tijd dat "buckle up" méér was dan een veiligheidsadvies - het was een slogan die Volvo's zorg om veiligheid in de verf zette. Na 500.000 mijl stuurde hij opnieuw een briefje. End an nog eens bij 750.000 km. En toen was er iemand bij Volvo Cars North America die zei: Hé, misschien zit er hier iets in - misschien haalt hij wel de grens van één miljoen mijl?
En Volvo contacteerde Irv's dealer, en volgde zijn servicebeurten.

De rest van het verhaal kennen we - Vorig jaar rondde Irv Gordon de kaap van 3 miljoen mijl. Dat gebeurde in Alaska. "Ik heb al elke staat in de US bezocht," zegt hij. "Behalve Hawaiï." En dan, met een knipoog die hem typeert: "Als de brug er ligt, rij ik er naartoe."


V.l.n.r.: Jacques Van den Hende, Robert Ockerman,
Irv Gordon, Peter Verwimp en Rudi Keppens.
Een mijlpaal die Irv Gordon heeft gevierd in stijl: op de Seward Highway in Alaska, langs de Turnagain Arm. Alaska, ook wel de 'last frontier' genoemd, is een van de enige twee Amerikaanse staten waar Irv Gordon nog nooit was geweest. Geen betere plek dus om een historisch record te breken. De videobeelden van dit nieuwe grote moment in Gordons reis zijn te bekijken op 3MillionReasons.com.
 "Voor mij is die 3 miljoen mijl op de teller niet het belangrijkste, maar wel de reis die ik met deze wagen heb gemaakt", verklaart Irv Gordon. "Het was nooit mijn doel om een of twee miljoen mijl te halen. Ik hou er gewoon van met mijn Volvo te rijden en van het leven te proeven." 


Onlangs was Irv in België, en was hij mee gastheer op het Autosalon. Hij ging meteen in op de uitnodiging om de fabriek te bezoeken. Hij werd er enthousiast ontvangen door enkele collega's die net als hij even gek zijn van de P1800 - Peter Verwimp, Jacques Van den Hende, Eric Keppens, en gepensioneerd collega Robert Ockerman.Onderweg sprong hij ook nog eens binnen in de maandelijkse dialoogmeeting in GC.

We namen afscheid van Irv. Vandaag vliegt hij terug naar JFK Airport in New York. Met het vooruitzicht op een XC60 die binnenkort geleverd wordt. Mét airco.

Long may you run!
 

Foto's: Eric Demurie


Meer clips:
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten