zondag 12 januari 2014

Auto’s voor Zweden veilig ingepakt

DRAFT - Blog under construction
Lara Desmet van Outbound logistics is tevreden: positieve resultaten
dankzij een goede samenwerking over verschillende afdelingen.
   
In het najaar van 2013 heeft SQ&L (Supplier Quality and Logistics) testen uitgevoerd waarbij afgewerkte auto’s vóór de verscheping volledig worden afgedekt met een beschermhoes of 'vehicle cover'. De bedoeling is om alle risico op transportschade uit te sluiten en de klant een perfecte auto af te leveren.
64 auto’s, bestemd voor de Zweedse markt, werden op die manier ingepakt met een volledige cover. Deze bescherming tegen vooral slecht weer en mogelijke schade tijdens maritiem- en wegtransport, wordt vanaf nu, seizoensgebonden (week 45-week 13), toegepast op alle auto’s voor de Zweedse markt (gemiddeld zo’n 400 wagens per week). Het is een dealeroptie voor de Russische markt.
Om één en ander in goede banen te leiden, werd een projectgroep samengesteld, waartoe volgende collega’s behoren: Daniel Karjalainen (projectleider), Peter Timm (VCC ME), Jeroen Roelans, Joris Eeckhout en Rudi Voogt (VCG ME), Michiel De Coninck (Inbound Logistics), Tom Segers (In-plant logistics), Dirck De Coninck, Freddy Strobbe, Filip De Schoenmaeker, Steven Meulenijzer, Rudy Bartholomieux, Ali Dervishay, Kurt De Muer, Micheline Dewulf en Michel De Schepper (GC en Esdic) en Lara Desmet (Outbound logistics).
"De test van oktober vorig jaar werd positief geëvalueerd en nu starten we seriematig met deze bescherming," zegt Lara Desmet. Ze vindt dat de mooie cover ook bijdraagt tot een premium uitstraling. "Als je zo'n transport ziet, dan denk je spontaan: hé, daar moet iets waardevols onder zitten."

Guy Jacob, Dirck De Coninck, Pascale Van Pottelsberghe, Freddy Strobbe,
Lara Desmet, Rudi Voogt en Michiel De Coninck*.

Aandacht: Deze werkwijze toont aan welk belang Volvo eraan hecht om een auto in perfecte staat aan de klant te bezorgen. Daarom is het ook van het grootste belang om zorgzaam met onze auto’s om te gaan in het productieproces om beschadigingen te voorkomen.

*Michiel De Coninck had wel degelijk zijn logistiek hesje aan, maar deed het even uit op vraag van fotograaf Eric.



2 opmerkingen:

  1. Inderdaad , het is ongelooflijk hoe zo een cover het nieuwsgierigheid instinkt prikkelt. Hopelijk zijn de covers geen redenen om bij transport nu te denken dat er niets meer kan gebeuren. By the way , mooie foto zeg !

    BeantwoordenVerwijderen